TrueefiL

Alla inlägg under juli 2011

Av Felicia - 18 juli 2011 12:20

 



Diamantringar Sidestone Sidestone 57 629 kr Från 2459 kr/mån

Produktbeskrivning Rödguld eller Vitguld 18k Vikt: Rödguld ca.7.4g, Vitguld ca.7.9g Total: 1.26ct: 20x0.018ct brilijanter,1 x 0.90ct princess slipad diamant Höjd 2.0mm Bredd 5.0mm Damstorlek 45 - 55 Herrstorlek 56 - 63 Tillbaka


 


Nej men asså det borde väl finnas gränser på ring priser?

Finns det ens någon som köper denna ring för detta priset?

Jag skulle ALDRIG vilja ha en så dyr ring, tänk om man skulle råka tappa den? eller att den skulle gå sönder. Om inte annat skulle det väl vara något tjuven lätt skulle vilja ha om den perosnen viste hur mycket den kostade!.... Ne Fy! 


Jag tycker att förlovningsringar skall vara närmare de billiga priset, vill säga max 2000:- Gärna under 1000:- så man i så fall kan fokusera mer på bröllops ringarna.. Men egentligen beror det ju på vad alla par fastnar vid och vill ha för några ringar... Men för min del så skall det vara under rimliga priser och inte kring 57 629:-..... Det tyckte jag var lite för dyrt... Men så länge alla är nöjda med de ringar dom väljer skall egentligen inte priset spela någon roll! För det är ändå en kärleks förbindelse trotts allt. 



     


Hur skulle du vilja ha din ring? Om du fick fantisera fritt? Och vilka priser tycker ni är mer rimliga för eran kassa.


//trueefil 

Av Felicia - 18 juli 2011 11:21

He he för ett bra tag sedan så började jag störa mig på att min pojkvän säger "du för står vad jag menar" väldigt mycket när han pratar. eller förklarar någonting. Sen upptäckte jag att ja typ hela hans släckt håller på lika dant. Men börjar vänja mig vid det. Liksom det är ju min pojkvän och vi ska väl hålla ihop tills kärleken tar slut och inte på grund av en mening? Eller av missförstånd som http://www.cashtips.se/ skrev om. -Skrattade än en gång av killens videos. 

Aja tillbaka till det jag skrev om! 


För ett litet tag sedan la min granne märke till att jag säger "Egentligen" mycket och hon sa det till sin pojkvän och han började också störa sig på det. Sen berättade hon det för mig och då kom vi framtill att även hon har något som hon säger bra ofta och den meningen är "Grejen är den att"... Sen har både jag och grannen stört oss på både dera meningar/ord vi säger. Hon stör sig på sin mening och mitt ord och jag tvärt om. Men det blir lätt så när någon påpekar det och även att man får upp ögonen om hur ofta man faktiskt säger det. Så egentligen spelar det ingen roll ;) Och nu kommer väl ni läsare störa er på att jag kanske skriver "egentligen" väldigt ofta, men efter min granne påpekade det så har jag kommit på mig själv vid väldigt många tillfällen att inte skriva det ordet i inläggen så mycket. 


"Grejen är den att du egentligen inte borde göra så med den saken, du förstår vad jag menar?"


Har ni något speciellt ord som ni verkligen säger mycket kanske till överdrift? Eller bara något ord som andra påstår er säga mycket i en mening och kanske till och med har börjat skratta för att ni säger något ofta.

Jag säger ju "egentligen" med stor Ä. Så det blir egÄntligen när jag säger det. Definitivt om man är onykter med alla dess dealekter. Men Dealekter kan vi prata om en annan dag =) 


Kollade på en form av top model häromdagen. Och en utav tjejerna som skulle bli den där stora, var på en intervju och sa "liksom" hela tiden, varje mening om inte till och med 2 gånger emellanåt.! Ha ha... Lite kul ändå men det är ju något hon måste träna bort om hon skall bli stor (vart det nu var).....


Ha det bra! //Trueefil

Av Felicia - 18 juli 2011 11:10

http://hannastankar.bloggplatsen.se hade gjort ett inlägg där hon skrivit angående jobb... Det var som jag skrev i en kommentar eller skrev liknande, att det inte är bra att jobba för mycket och heller inte för lite. Man kan bara kolla på mig och min pojkvän som ett exempel. 


Han har större delen haft någon sysselsättning och har nu jobb i 6 månaders tid för att sedan ev bli anställd (minus de veckor han redan jobbar). Jag då jobb? Sysselsättning vad är det. Tjaah hoppade av skolan väldigt tidigt, efter halva sjuan så jag är van vid hemma livet.  Men nu har jag jobb ca 2 timmar i veckan hos en privatperson... Som är lite till och från beroende på hur hon mår. Aja det jag ville komma fram till var att han ofta är sådär skönt, jobbslut en fredag kväll. Medans jag är rastlös och kanske lite mer uppspelt när han kommer hit och där med övertrött... Så det kan bli jobbigt för båda i längden... 


Sen får man ju betydligt mycket bättre rutiner, oavsett jobb, dag som natt, förmiddag som eftermiddag. Jag har nästan aldrig krav på att lägga mig i tid på kvällarna, kan sitta uppe hela nätterna om det är så... Om jag inte har något möte eller nått inbokat i veckan så att säga.... Medans min pojkvän in princip måste lägga sig runt 10-23 beroende på vilket skift han har och där äta mer regelbundet och fasta tider... Då han när han jobbar får en bättre matlust, där han ätar mer i måttligamängder och mer fasta tider. Där jag är sjukt dålig på, kan gå en hel dag utan att jag äter något och sen när jag väl börjar äta så kan jag sitta och småäta lite allt möjligt i kanske 2 timmar... Och det är INTE bra... 


Så jobb påverkar en människa till 100% och människan har i alla tider varit beroende av någon form av jobb/fysisk sysselsättning. Eller vad tycker ni mer om det hela? 


Ni får ursäkta om detta inlägget blev väldigt rörigt, men blev för en liten stund sedan väckt av socialen... ^^ Ha ha, ja som sagt har man inte jobb får man gå hos socialen tills vidare. Och där med måste jag antingen gå med på Lernia eller AF. 


Ha det gött //Trueefil

Av Felicia - 14 juli 2011 17:16

Vill bara skriva om allt som hänt mig då jag har svårt för att få bort det från mina tankar emelllanåt... Men det skulle vara en vädigt dum idé med tanke på att man aldrig vet vem som läser... Det kan ge fel inpullser osv. Och det vill jag absolut inte ge.

Ibland undrar man om det är något man inte varit med om...

Men självklart finns det de.

Kan i alla fall skriva punkter om allt. Men jag vill så gärna hjälpa alla andra som har sådana peoblem nu, eller haft och dela tankar men det känns lite dumt ändå. Men ni förstår vad jag menar.!


*Misshandel

-Efter sagt nej till att gå in i ett förhållande


*Våldtänkter

-Ej polisanmält


*Övergrepp som 4 åring

-Anmält


*Låg självkännsla-känd över hela nätet (utvikningar osv)

-Sjukt rädd för att en dag hitta mig själv på nätet eller att någon på stan skall veta vem jag är...


*Fel kontakter

Internet,paykiatri, övrigt


*Psykiatri

Psykolog försökte övertala mig till att jag mådde dåligt den dagen jag mådde riktigt bra.


*Inlaggd på psyk utan hjälp.

-Bråk med securitas och utskriver för att jag mådde för dåligt då dom inte kunde hjälpa mig.


*Soc

-Förstog inte problemen och drog ner mig och hota bla med LVU tills dom förstog.


*Ungdomsboende

-Fel peronal och var med om en stöld på över 15.000:- i piercings smycken och tillbehös.


*0 kontakt med familj under en period

-Ville inte veta av mig och känna mig psykfall osv med soc i samma rum samt att jag slösat bort 18 år av min mammas liv.


*Tingsrätten med Syster

Missförstånd och vägra prata med mig när jag kontakta henne. 

(Blev aldrig dömd)


*Ekonomi kris


*Lss 


*Dumsnäll

-Förlåter för lätt...


*Totalvändning <3  

-Ljuset kom till mig av hjälp med ett förhållande


*Alkohol sug 

-Ej alkoholist


*Självskadebeteende


*Självmordsförsök


*Familjaproblem

-vänder kappan efter vinden och dom vet inte hur dom vill ha det...



Övrigt, fått en massa diagnoser och psykiatin ändrar det efter en träff efter ett års utredning. Lider av folkfobi och kommit väldigt långt i den utvecklingen. 

Jobbar emellan som privat hemtjänst hos en gammal kvinna och det hjälper mig mycket att komma ut i samhället. 

Av Felicia - 13 juli 2011 23:46

Ne nu får der räcka med alla jävla svenska fjortis horor. Men asså inte konstigt att unga tjejer  blir mer och mer våldtagna på gatorna. När många håller på såhär? Visst det är en väldigt många som nu inte kommer hålla med mig angående detta och tänker "de klippen är ju inte så farliga, man ser ju värre varje dag"- Ja men vissa tjejer borde tänka sig för specielt när man skriver "video med min rumpa i string!".... Jag säger inte att hon inte ser bra ut för det är helt okej. Men sättet på henne är totalt fucked up! Tjejer som håller på sådär borde som sagt tänka sig för en extra gång!!!!!  


 

MAn skall ALDRIG skippa åh äta. Och absolut inte hålla på och spy, man kan spy sönder magen! Och allt möjligt kan skadas! Man skall äta lite men ofta och om man nu inte kan hejda sig så mycket så kan man ta ett stort glasvatten innan man äter + gå ut och gå i ca 30 minuter på morgonen innan frukost! 


Och samma person kan med och skriva detta inlägg? Vet inte om det är ett skämt men för fan flicka lilla tänk dig för!!! Finns många som varit  ätstörnings cirkeln och lätt kommit tillbaka för en sådan grej. Dom kan börja tänka "hur mycket har jag ätit idag" "Nej fan vad jag har ätit måste spy" Sen är dom där igen. Nej jag är inte den personen om ni tror det. Och som det kanske uppfattas som. 

Men jag har varit i alla dessa situationerna så jag vet hur det kan vara. Men måste inte vara "För smal" För att vara snygg. Det handlar bara om att man skall gilla sig själv ör den man är. Och hitta den som älskar en för den man är och inte för den personen vill att man skall vara. Absolut inte den som vill ändra på en. bara den som vill stötta en och hjälpa en så man själv och den personen mår bra =) 


Det är synd att så många unga flickor faktiskt beter sig som internets största slynor! Viker ut sig mer eller mindre bara för uppmärksamhet. Visst man kan visa lättklädda bilder osv bara för att man ÄLskar sin kropp men det får INTE bli till överdrift!!!!!! Så folk även dom som kollar på det och länkar till någons blogg bode tänka en extra gång. Tänk på VAD NI länkar till...... Klart för mig nu om jag inte hittar/kommer på något annat att skriva om.. 


//TrueefiL

Av Felicia - 13 juli 2011 21:18

Ja nu är det kväll/natt två med samma skit med tankarna och allt sådant i huvudet. Känns som om att man är alldeless ensam. Lost! vet inte riktigt hur man skall örklara. Vill bara försvinna. Igår så ringde jag min pojkvän när han redan hade somnat.  Men inte så sent. Var senast 22.00  

Jag vill verkligen inte leva... Vill bara ge upp allt totalt...

Orkar inte med allt... Det är så jobbigt... 

Aja blev ett avbrott i tele då killen ringde så vet inte vad jag skall skriva.....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Jätte bra!
 Intressant!
 För lite bilder!
 Dålig!
 Bra men skulle behövas uppdateras oftare!
 Sådär...
 Annat! ... Om du svarade annat skriv det i gästboken!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards