TrueefiL

Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Felicia - 25 augusti 2011 14:25

Jag läste en fin dikt hos en blogg jag följer ( http://grasrock.blogspot.com )

(direkt länk till tjejens inlägg: http://grasrock.blogspot.com/2011/08/att-leva-en-aning-att-treva-breve-att.html#comments )


"Att leva en aning, att treva bre´ve

Att trippa på tå, lägga hu´vet på sné
Göra sig liten, knappt våga andas
Aldrig gemenskap, tårar blandas
Med ilska och vanmakt låst i ett grepp
Inget gör skillnad, ett sjunkande skepp
Att tiga och lida med vetskapen om
Att livet passerar med budskapet Kom!


Läste detta inlägg hos en blogg jag följer och jag gillade texten mycket! 

Denna tjej skriver fint och är hur trevlig som helst. Helt klart värt att följa.
Om inte annat att slösa några minuter att kika in hos henne.
Kommer inte riktigt ihåg hur jag kom in på hennes blogg men jag blev fast direkt.
Följer henne via Bloglovin.com ... Riktigt bra sida om man vill se om den/dom
du följer skrivit ett nytt inlägg istället för att gå in på dens blogg/sida
massor av gånger och inget nytt har hänt. ! 

http://grasrock.blogspot.com 

Av Felicia - 25 augusti 2011 14:12

Ja varför heter det egentligen badrum? Om det bara finns dusch så borde det ju heta duschrum? 

För visso vad jag har för mig så hade dom alltid badkar och så förr i tiden och det är väl därifrån namnet badrum kom ifrån? Eller? Detta är något jag började tänka på... 

Liksom jag har ett duschrum... Men ändå säger man badrum... Konstigt det hela...


bilder från google.!


   

Av Felicia - 25 augusti 2011 13:46

Igår egnade jag flera timmar till att plocka iordning och städa. tv/sovrummet damsög jag säkert i nästan i 15 minuter för att jag var så noga med alla små svåar och ja gud vet vad ha ha. Gammla sovrummet engagerade jag mig aldrig i då det är KAOS där eftersom soffan och gamla sängen är där inne med övriga ting. Men skall försöka fixa där inne idag. Aja... Diskade och vipps fixade jag mer disk. Ha ha... Aja.... När klockan närmade sig 23.00 så tände jag ljus och doft ljus på rumsbordet som står mitt i öppningen till hall och tv/sovrumet... Det var så mysigt...Sen ringde pojkvännen och fråga om vi skulle äta kvällsmat när han kom hem från jobbet... Så var bara till att duka fram macka och oboy. 

Det är så härligt att han uppskattade det trots hans trötthet efter 9 timmars jobb... 


Idag skall jag tvätta, diska den nya disken efter middagen innan killen for till jobbet. fixa gamla sovrummet, springa ut med ena akvariumet som bara står med alla dess tillbehör, springa över med dammsugaren, Bädda sängen.. Ha ha tänka sig att sängar alltid kan bli rent ut sagt kaos och stök efter man sovit, vridit och vänt sig en natt!? 

Har ni tips på hur man får nya bäddmadrasser att ligga mer stilla i sängen så säg till!!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Jätte bra!
 Intressant!
 För lite bilder!
 Dålig!
 Bra men skulle behövas uppdateras oftare!
 Sådär...
 Annat! ... Om du svarade annat skriv det i gästboken!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards