TrueefiL

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Lycka

Av Felicia - 16 augusti 2011 15:56

Det har blivit en del inlägg nu det sista, också skall jag skriva ännu ett om min lycka. Och övrigt om mig som det kommer att bli nu. Som sagt kan man nog säga att det är ganska personligt. Mer än sist troligen.


Grejen är den att jag faktiskt är lycklig. Men mitt liv är LÅNGT ifrån "perfekt". Man måste bara hitta det som gör en lycklig. Och finns den verkliga livsglädjen. 

Det är 4 månader sen det har gått ett år av förändringar. Både positiva och negativa. Men de negativa kanske är positivt i slutänden.? 


Har förlorat både familj och hund. i olika bemärkelser. 

fått nya kontakter och förlorat kontakter.

Jag har blivit mer vuxen och gjort satans stora framsteg med mina inre problem. Tänk att det inte ens är ett årsedan jag själv isolerade mig totalt. Kunde inte handla själv och tanken på att gå utanför dörren helt själv fanns inte. Skulle jag handla kunde jag bara gå med och inte tänka på att det och det skall jag ha. inte ens betala själv. medans jag nu utan problem kan gå in i en affär och göra allt själv. Visst den innre osäkerheten finns ju kvar och kommer nog aldrig att försvinna helt då jag är den typ av person. 


Jag har ett eget boend eoch haft det sen den 9 dec 2010. Och skall snart flytta igen. Hoppas på att jag har ett boende runt den 1 dec att flytta till. Ekonomin är inte stabil men jag sköter allt själv och det är en form av lycka för mig. Jag klarar mig månaderna igenom utan en massa extra av ja allt möjligt. 


Min foderhund jag hade fick flytta hem då hon inte trivdes så som jag levde. Min pojkvänns hund fick vi kort där på avliva. Men man har det där i sig att man kliver upp varge dag. Förr eller senare när man sovit ut. 


det som känns mer skrämmande eller ah vilket ord skall jag använda? Är att om 4 månader har jag bara haft "kontakt" med min familj i 2½ vecka på ett helt år. 

Varit i rätten med min syster. Missat systerdottens födelsedag. 

Inte blivit grattad av familjen på min födelsedag. Grattat min mor på hennes samt morsdag. 


Skall man sammanfatta denna tiden som gått av 2011. Så blir det en del. Bla. 

Förlorat familj. 

Blivit anmäld av mor och syster.

Kommit pojkvännen samt familjen där närmare.

Fått ny kompis samt förlorat den.

Märkt var min "närmaste" vän står.

Skaffat hund samt blivit av med.

Tagit hand om killens hund som sedan blev avlivad. (bra ostabil psykiskt)

Saknat en massa.

Planerat flytt och tagit tag i boende letande.

Levt med mögel i sov och tv rum.

Börjat röka och försöker sluta.

Skaffat katt.

Fått akvarium jag vill bli av med.

Varit i rätten med Syster.  

Fått nya bra kontakter. 

Blivit av med självskadan till 99% 

Fått bra kontakt med min far och hans tjej (ej haft kontakt med far på 18 år. )


Oj ja vad kan man mer skriva?... Tappa skrivar glöden så vet ej vad som kan stå skrivet =) men enjoy det jag skrev och allt detta är trotts allt lyckan i mitt liv för att jag klarat av det och gått vidare. Att man fortfarande står på benen och tar sig igenom vardagarna. Och ja man hoppas ju självklart på att man inte mister läsare bara för att man skrev soppas personligt. 


Sköt om er. 

 
 
Maria Liljegren

Maria Liljegren

17 augusti 2011 09:26

En bamsekram till dig!
Du är stark, ärlig och fantastisk! En mänsklig människa. Så du kämpar, såna stora kliv du tar.
Fortsätt vara den du är! :)

http://grasrock.blogspot.com

Felicia

17 augusti 2011 11:32

Man tackar! Din kommentar värmde en tråkig och grå dag som denna =) Jag vill aldrig vara någon jag inte är. Och man kommer längst på att vara den man själv är i alla situationer!

 
Hanna

Hanna

18 augusti 2011 17:55

Jag gillar ju inte att skriva personligt själv, men kan ändå beundra andra för att de vågar skriva personligt! Skönt att du tagit dig igenom det värsta och att livet börjar kännas bra! Glad för dig!
Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Felicia

18 augusti 2011 21:01

Ja det är många som inte gillar att göra det. Det är både bra och negativt-. Det negativa är ju offtast att man vill veta lite mer om den som just skriver en intressant blogg... =) Man får tacka så mycket. Sköt om dig kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 30 juni 2014 01:26

God kväll, eller kanske natt skall man säga om man kollar på klockan, Har varit en lång tid som varit och mycket har hänt. Har inte haft koll på vilken dag det varit eller något. Var fast i alkoholen, men inte druckit sen i tisdags och det känns ...

Av Felicia - 18 juni 2013 05:59


Idag är det dag 2 för killen på jobbet. Och jag har väl blivit nästan den klassiska hemma fru personen.  Städar och donar. Dock får jag inte laga mat så killen har det klar när han kommer hem.    Daggens schema:  Dammsuga sovrummet vilket jag...

Av Felicia - 9 juni 2013 22:30

Är jobbigt,.. Är det rätt eller fel ens val? En paus är nog bra just nu. ...

Av Felicia - 10 mars 2013 16:20

Pulka åkning är roligt. Men jag åkte tefat i en brant backe med gupp och ut på isen i Hällekis stenbrott. Skulle åka lite längre uppe ifrån och det slutade med hjärnskakning blåmärke och ja, nack och rygg ont. 1 bilden är precis efter fallet, 2 bilde...

Av Felicia - 20 februari 2013 22:07

Panikångest i sömnen 2 gånger på en vecka. Skulle vara så Skönt om man kunde hitta en bok om just det. Men inget man hittar utan om de vanligaste ångestanfallen som finns. Det är så hemskt och jag blir alltid lika rädd när jag haft det och min po...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Jätte bra!
 Intressant!
 För lite bilder!
 Dålig!
 Bra men skulle behövas uppdateras oftare!
 Sådär...
 Annat! ... Om du svarade annat skriv det i gästboken!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards